divendres, 11 de setembre del 2009

UNA DONA A LA PLATJA


Veig una dona despullada a la platja,
estirada damunt la sorra,
i veig els núvols que passen per la seva ciutat.
.
M'agrada mirar les dones despullades a la platja.
Ho tinc que dir. M'agradava des de que era un nen.
.
Sento un plaer i, a la vegada, una tranquil·litat.
El plaer de contemplar la bellesa
en el seu estat més natural
i la tranqui·litat de saber que no passarà res,
de saber que no tindré cap crisi
davant d'aquesta bellesa.
.
Veig una dona despullada a la platja
i penso que podria ser una flor dissecada
dins del seu equipatge. Ai, quantes coses podria ser.
.
Gaudint d'aquesta bellesa, d'aquesta dona
anglesa despullada al meu costat,
veig la perfecció d'Anglaterra,
la perfecció dels seus rius i les seves terres.
.
Sento el desig de viatjar fins Anglaterra
i viure dins dels seus paisatges.
.
Mirant aquesta dona despullada a la platja,
veig tot allò que s'ha fet en nom de l'amor.
Veig el seu cos tant irreal, els seus cabells de sol,
els seus ulls de vidre, el seu cos de ceràmica,
els seus pits de fruita dolça.
.
Veig tota aquesta perfecció d'Anglaterra
i sento la bogeria de fondre'm dins de la terra.
.
Ah, el plaer que sentiria la llum,
si jo pogués ser la llum
que toca tota aquesta bellesa.
.
Sí! Jo podria ser aquest plaer de la llum
que dóna forma a totes aquestes dones.
Dones absolutes, dones naturals,
dones aparentment tranquiles, dones perfectes,
dones insubornables que es despullen
a la platja, davant el mar,
i ofereixen el seu cos a la llum.....
.
Ah, com m'agrada veure aquestes dones
i aquests homes que donen el seu cos a la llum.
Jo podria acariciar la sorra de la platja
amb les mans i sentir el plaer
que elles senten per expressar tanta bellesa.
.
Jo podria ser cada raig de sol que arriba
a totes les platges i a totes les dones
que ofereixen el seu cos a la terra.
.
Jo veig aquesta dona d'Anglaterra
despullada a la platja
i dient una sola paraula
podria sentir tota la bellesa del món.
.
Gràcies, bellesa, gràcies, per aquest dia.
.
.
(del llibre inèdit "Línia Verda" 2008)
.