dimarts, 5 d’abril del 2016

ALGUNS POEMES NOUS

             I


El primer petó
és com el primer raig d'aigua
que cau dins d'un canti.
S'ha de sentir com cau
i va omplint totes les coses.

Aquest matí t'he estimat quatre vegades.
No és una exageració. És veritat.
Estic parlant d'amor, de res més.
La paraula amor ho pot canviar tot.
Estic parlant d'amor, de res més.

Lentament, m'has anat cosint el cos.
M'has posat molt endins,
dins els teus ossos,
en un lloc on estan totes les coses,
un lloc que ningú ha vist
i que li diem amor.



                         II


Entro a l’habitació i et veig dormint.
M’agrada veure com dorms.
El teu somni omple tota l’habitació.
M’assec al teu costat, a la vora del llit,
i tot el que sento és tot el que tinc.
Escolto la teva respiració
i penso amb la fragilitat de totes les coses.

Hi ha una flor a la finestra.
La flor omple tota la llum de la finestra.
Et mous entre els llençols
i dius unes coses que no puc entendre.
De sobte, em poso a riure de felicitat.
La felicitat té aquestes coses.
Mai podré veure els teus somnis.
Amb tanta llum, és un miracle

                que encara ens estimem.



Santi Borrell (del llibre inèdit "Diccionari de colors"