divendres, 25 de febrer del 2011

GEMMA ARIMANY. "ULLS A TRAVÉS"

.
.
COMMOCIÓ RETINAL
.
.
Em fas mal.
Em penetraves i et deia
em fas mal.
El teu iris de cacau
penetrava
i jo et deia, t'insistia,
em fas mal.
Em fas mal a la retina.
.
.
.................
.

DALTONISME


Pam. He anat a parar
davant de casa teva.
Davant el porter automàtic.
Davant la teva esfera.
Premo. Respons. Pujo
a dalt. Davant teu.
Porto un abric vermell.
Vermella fins als peus.
Prohibida. Privativa.
Roja d’esperit de flama.
Pam. Envermelleixes.
Et tornes a tancar en
l’esfera. Pam. Cop de porta.
Mai no sabràs que a sota
hi duia un vestit verd
un verd imperatiu,
d’un verd que brama “vine”.

.
.

.................


.
PREMONICIÓ


L’estómac és molt viu.
L’estómac té ull clínic:
l’estómac pot sentir-te
molt abans que jo et vegi.
.
.


................
.
.


OCELLOT


T’enyoro amb les puntes
dels dits i dels cabells,
T’enyoro amb les pells mortes
i les vives, amb la carn tota,
t’enyoro amb la mirada,
t’enyoro amb l’alè, el sexe,
t’enyoro amb la veu,
amb l’únic mot que pot emetre:
t’enyoro, t’enyoro, t’enyoro.
Ja ho veus, sóc un lloro
descolorit i escarransit,
un lloro carnívor
a qui només donen pipes.
Sóc un lloro
que ha après el “t’enyoro”
abans del “t’estimo”.
.
.

.........................
.
.



Gemma Arimany
"Ulls a través"

Premi de Poesia Miquel Martí i Pol 2010
UAB. Universitat Autònoma de Barcelona.
Serveis de Publicacions.
2010.

.....................