dimecres, 21 de juliol del 2010

HÈCTOR MORET

.
.


.
.

.
.
2 de juliol. "Veus paral·leles" Vuitena edició.
"De l'Ebre al Roine: Vuit poetes"
.
Organitza: Institució de les lletres catalanes.
Generalitat de Catalunya,
.
Vilafranca del Penedès.
.

PAISATGE


Fang a les hores i molsa als codisos,
pols a les golfes i pedra a les places,
pols a les cases i pedra als pedrissos,
fang a les portes i molsa a les basses.

Molsa a les gleres i fang als corrals,
pedra a les mines ipols als carrers,
pedra a les cales i pols als bancals,
molsa a els eres i fang als papers.

Me sé lligat en aquest erm paisatge
i per això no em fa mai cap retret
si per un moment oblido el llinatge.

Si sóc tan sec és perquè així m'ha fet,
únic consol per al meu cor salvatge,
aquest país de qui parlo en secret.

.
.........................................................


Ben cert
que sovint crec
en la possibilitat
de córrer pels carrers
trencant espills,
cremant cartells,
espantant el butoni
amb el foc d'un pensament.

Ben cert
que sovint crec
que em creixen noves ales
i em torna tot l'alè.

.
............................................
.
.
Hèctor Moret (Mequinensa, 1958). És autor dels llibres de poemes "Pentagrama" (1987), "Joc de daus" (1988), "Ròssecs" (1992), "Al cul del sac trobarem les porgueres" (1993), "Antídots" (1996), "Temps pervers" (1999). Ha reunit tota la seva producció poètica en el volum "Camp clos" (2006). Tots els seus poemes han estat traduïts al castellà, a l'aragonés i alguns al francès i a l'alemany.

.
.