dimarts, 21 de juny del 2011

DINO CAMPANA. "CANTS ÒRFICS"

.
.

.


I jo, pobre trobador de París,
Sols t'ofereixo un pom d'estrofes tènues,
Sigues benigne i, a les boques vives i ingènues
Que jo sé, davalla-hi trèmul, bes, fes-te somrís.

.....

Sota quin munt feixuc de neu
Hi ha sepultades les roses de la meva primavera?
Com podrà la remembrança saber
On jau la morta esperança que avui m'espera?


....

Fabricar fabricar fabricar
M'estimo més la remor del mar
Que diu fabricar fer i desfer
Fer i desfer és tot un feinejar
Heus aquí allò que jo sé fer.

....

Darrere del vespre angèlic
Entre les cases quadrades
Endolcida amb la ranera
D'una àncora dins un port
Es va filtrant pel granit
Entre les cases quadrades
La música d'una harmònica.

.....


Dino Campana (1855-1932), un dels poetes italians més valuosos de començament del segle XX, és autor d'un llibre inclassificable i eclèctic. "Cants Ôrfics" (1914), mogut entre el decadentisme dannunzià i els moviments d'avantugarda.

.....


DINO CAMPANA
CANTS ÒRFICS
Lleonard Muntaner, Editor
setembre 2007, Palma (Mallorca)

....