dissabte, 2 de gener del 2010

LA BARCA DE PEDRA

.
.
Em pregunto com va arribar la Verge a Múxia,
flotant damunt la barca de pedra.
.
Em pregunto per què la Verge havia d'ajudar
a Santiago que plorava pels seus miracles.
.
Em pregunto, com un miracle
pot ajudar a un altre a ser miracle.
.
Em pregunto com eren les pedres de la barca,
si la barca portava veles blanques
o si les veles també eren de pedra.
.
Em pregunto si les pedres de la barca
no eren una extensió de la terra.
.
Em pregunto sobre les drogues
que consumien en aquella època.
.
Em pregunto si la Verge estava il·luminada,
si portava el seu amant a la barca,
o potser duia alguna carta per algun veí,
algun regal, no sé, algun petit detall.
.
Em pregunto si els habitants de Múxia
que la van descobrir, flotant damunt les pedres,
van veure la llum d'aquell dia,
si s'ho van creure, si van veure alguna senyal,
si van veure alguna mà que venia del cel,
si van veure els peixos volant,
o si van ser expulsats de la comunitat
per tanta follia espiritual, encara no habitual
en aquella època de pagans.
.
Em pregunto que va fer la Verge
en arribar al poble de Múxia,
si es va mostrar humil i tolerant
i va portar menjar als habitants.
.
Em pregunto si la Verge també va plorar
com Santiago pels seus miracles
no compresos, encara, en aquella època.
.
Em pregunto, per tant, què és un miracle
i què vol dir la interpretació d'un miracle.
.
Em pregunto on comença la intel·ligència
i on acaba la realitat.
.
.
.
(del llibre inèdit "El bosc de Jana", 2009)
.
.
.