divendres, 2 d’octubre del 2009

MERITXELL CUCURELLA-JORBA

.......................................... (Fotografia: Andrew Condon) .........

Tres textos del dígraf del desitx extrets del seu darrer llibre:

INTEMPERÀNCIA ROIG ENCÈS

(El gall editor: Pollença, 2009)

....
....


París set dies

un altre agost sense París ni set dies ni cap

ser-hi per primer cop
trepitjant-la com si fos ciment
fet pell del teu amant més antic

l’oferta és bona
per què no hi’nem
fas tota ingènua fent veure que et fa il·lusió
la il·lusió és per als cretins que
no compren loteria prò somnien en cases i en coses que
mai no tindran
la il·lusió és absència de
i ho saps prou bé

París
no anar-hi amb qui et pertoca i creure’t
que hi tens cita amb un cor-cos inexistent que
t’has construït a còpia de veure que no passava res
que no passa res
que no passarà res
que més ençà del passat no podem conjugar res

París set dies
i et dic amor
i em mires mut
com si fos mentida

París
dius que esperes tranquil el dia que
arribin les ganes de matar el desig que de tu tinc
jo
ja ho veus
de calma cap
perquè m’empasso
com passa un altre agost sense haver anat a París
ni set dies ni cap
i una altra nit sense haver trencat el cel amb tu
i qui diu cel diu sostre diu capsa
diu tot diu tu

em dicto dèries
en l’aire fred de l’agència blava
on un cartell resa París set dies

(l’agost que ve ja hi aniré potser)


::




la por sóc jo

t’he regalat un bosc
ple de vespre i de vent
les pedres t’hi seran matalassos
i les pells foc encès

no temis el senglar
la por sóc jo
o tu


::



pressa

el meu univers útil
la teva carn
en cru

afanya’t
desfés
el meu mirar-te



::



INTEMPERÀNCIA ROIG ENCÈS
es presentarà a la Nau Ivanow de Barcelona
el 5 de novembre de 2009 a les vuit del vespre

hi sou convidats

..
..